Eettiset ohjeet

Mitä edellytämme itseltämme?

SKH Isännöinnin eettisissä ohjeissa kuvataan ne edellytykset, jotka olemme asettaneet henkilöstömme ja yrityksemme toiminnalle.

Yrityksemme noudattaa isännöintisopimuksen mukaisesti isännöintialan yleisiä eettisiä ohjeita. Eettisissä ohjeissamme on tarkennettu ohjeistoa koskemaan oman yrityksemme toimintaa. Edellytämme myös yhteistyökumppaniemme kunnioittavan eettisiä ohjeitamme sekä toimivan lakien, sopimusten ja hyvien tapojen mukaisesti.

Isännöintialan yleiset eettiset ohjeet löydät täältä: https://www.isayhdistys.fi/taloyhtioille/eettiset-ohjeet/

Panostamme henkilöstömme hyvinvointiin, sillä uskomme, että tyytyväiset asiakkaat saavutetaan tyytyväisten työntekijöiden kautta. Yrityksemme tarjoaa henkilöstölleen haastavan työn turvallisessa ja viihtyisässä työympäristössä. Tuemme aktiivisesti työkykyä ylläpitävää toimintaa.

Eettisten ohjeiden mukaisesti toimiminen tukee yrityksemme arvojen toteutumista. Arvojamme ovat:

  • Luottamus ja riippumattomuus
  • Pitkäjänteisyys ja kehityshakuisuus
  • Arjen kunnioitus, avoimuus ja ripeys

Luottamus ja riippumattomuus

Luottamus

Avoimuus kasvattaa asiakkaidemme luottamusta toimintaamme. Toimintamme on läpinäkyvää ja avointa asiakkaan suuntaan. Taloyhtiöiden hallitukset näkevät yhteisen tietojärjestelmän kautta aina samat taloyhtiönsä tiedot kuin isännöintiyrityksen työntekijät.

Asiakas voi toimia kanssamme luottavaisin mielin, sillä isännöintiyrityksenä tunnemme alaa koskevat lait ja normit ja huolehdimme, että taloyhtiön päätöksenteko ja toiminta on niiden mukaista.

Käsittelemme kaikkia taloyhtiöidemme osakkaiden ja asukkaiden tietoja ehdottoman luottamuksellisesti. Kunnioitamme yksityisyyden suojaa, emme käytä saamiamme tietoja väärin. Sähköpostiliikenteessä noudatamme harkintaa ja varovaisuutta.

Riippumattomuus

Meille on äärimmäisen tärkeää, että olemme puolueettomia kaikkia valintoja, esityksiä ja neuvoja antaessamme. Toimimme huolellisesti ja aina taloyhtiön edun mukaisesti. Tästä syystä emme ota vastaan lahjoja tai asiaankuulumattomia palveluksia taloyhtiöiden palveluntuottajilta. Kehitämme jatkuvasti yhteistyötä palveluntuottajien kanssa, jotta asiakkaamme saisivat parasta mahdollista palvelua. Olemme riippumattomia mistään taloyhtiölle palvelua tuottavasta muusta yhtiöstä. Kilpailutamme taloyhtiön tarvitsemat palvelut, urakat ja tilaukset, ja tarjoamme hallitukselle avoimesti kaikki tarvittavat tiedot päätöksentekoa varten.

Pitkäjänteisyys ja kehityshakuisuus

Pitkäjänteisyys

Huomioimme asiakkaidemme ja toimintaympäristön muuttuvat tarpeet ja kehitämme palveluitamme jatkuvasti. Pyrimme aina löytämään asiakkaillemme parempia ratkaisuja.

Jokaisella isännöimällämme taloyhtiöllä on vähintään viideksi vuodeksi tehty pitkän tähtäyksen korjaussuunnitelma, jonka tarkoituksena on tehdä taloyhtiön korjaustoiminnasta suunnitelmallista. Pitkäjänteisen taloyhtiön johtamisen tavoitteena on pitää myös yhtiövastikkeiden kehitys hallittavana ja ennakoitavana.

Kehityshakuisuus

Suhtaudumme viestintään myönteisesti ja tähtäämme toiminnallamme avoimuuteen. Etsimme jatkuvasti uusia ratkaisuja, jotka mahdollistavat yhä paremman asiakaskokemuksen asiakkaillemme.

Kannamme oman osamme myös ympäristövastuusta. Tavoitteenamme on paperiton toimisto. Kannustamme myös asiakkaitamme sähköiseen asiointiin sekä sitoutumaan kestävän kehityksen periaatteisiin. Seuraamme aktiivisesti isännöimiemme taloyhtiöiden energiankulutusta.

Arjen kunnioitus, avoimuus ja ripeys

Arjen kunnioitus

Huomioimme toiminnassamme, että taloyhtiöiden huoneistot ovat aina jonkun koteja. Haluamme varmistaa arjen sujumisen ilman turhia häiriötekijöitä. Mahdollisista huoneistokäynneistä ilmoitamme hyvissä ajoin etukäteen asukkaalle. Kiinteistöllä käydessämme pidämme henkilökorttia näkyvillä.

Avoimuus

Toimintamme perustuu avoimuuteen niin henkilökuntaamme kuin asiakkaitammekin kohtaan. Viikkotiedotteet osakkaille, hallitukselle ja taloyhtiön vuokralaisille ovat lisänneet avoimuutta entisestään.

Avoin osakastiedottaminen on avannut osakkaille mahdollisuuden perehtyä taloyhtiönsä asioihin. Näin luottamus ja kiinnostus taloyhtiön toimintaa kohtaan on selkeästi kasvanut.

Viikkotiedote tekee isännöinnin näkymättömästä työstä näkyvää ja avoimuus taloyhtiössä on keskeistä hyvän hallinnon toteutumisen kannalta. Avoimuus lisää mahdollisuutta kohdella osakkaita yhdenvertaisesti ja kannustaa osakkaita osallistumaan taloyhtiönsä toimintaan.

Ripeys

Meille on tärkeää, että asiakkaitamme palvellaan ripeästi. Pidämme huolta myös siitä, että asiakkaamme tietää ilmoittamansa asian työvaiheiden etenemisen.