Asiakaskirje syyskuu 2018

Jakelu: Asiakasyhtiöidemme hallitusten jäsenet

Hei,

Olen iloinen saadessani kertoa teille uusia ja ajankohtaisia asioita palveluistamme.
Haluamme jatkossakin olla erinomaista isännöintiä tarjoava perheyritys, jolla myös hinnoittelu on asiakkaan näkökulmasta oikein määritelty. Tavoitteenamme on olla pääkaupunkiseudun johtava isännöintitoimisto. Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää ja seuraavilla toimilla haluammekin vastata ajankohtaisiin asiakastarpeisiin.

Taloyhtiön ostolaskujen näkyvyys

Olemme kehittäneet ohjelmistojamme ja toimintatapojamme niin, että pystymme julkaisemaan taloyhtiön ostolaskut kuukausittain Talokanavassa. Tämä tarkoittaa sitä, että hallituksen jäsenet näkevät ostolaskut omalta koneeltaan Talokanavasta entistä nopeammin. Tähän asti ostolaskut on julkaistu noin 6 kuukauden välein.

Tämä uudistus perustuu teiltä saatuun palautteeseen. Ostolaskujen julkaisemisesta kuukausittain veloitamme asiakkailtamme vain 9,90€/kk per taloyhtiö (sis alv) alkaen 1.10.2018. Jos taloyhtiönne ei koe uudistusta itseään palvelevana, niin pyydän ilmoittamaan asiasta minulle, jotta voimme löytää asiaan ratkaisun.

Talousraportointi

Haluamme muistuttaa teitä myös siitä, että hallituksen perjantaikirjeelle tulevat talousraportit on mahdollista lisätä täysin ilman lisäkuluja näkyviin myös osakkaiden perjantaikirjeille. Teemme muutoksen mielellämme, jos taloyhtiön hallitus näin haluaa. Ilmoitathan minulle, mikäli haluatte laajentaa perjantaikirjeenne sisältöä.

Näin kehitämme toimintaamme tänä syksynä

Muita palveluamme kehittäviä asioita alkavalla talvikaudella tulevat olemaan

Hallituksen päätöksentekoa koskevat kehityssuunnat:

  • Hallitusten kokousvalmistelujen prosessin kehitys, isännöitsijän otteen vahvistaminen, hallituksen ohjaamana!
  • Hallituksen kokousvälillä tapahtuvan sähköisen päätöksenteon kehittäminen ja sähköpostipäätösten täysi tuki läpi järjestelmien

Asiakaspalvelumme läpinäkyvyyden lisääminen:

  • Toimintatapoja ja prosesseja on muutettu siten, että asiakaspalveluumme tulevat yhteydenotot voidaan tulevaisuudessa hallitusti avata hallitukselle

Tietoa tulevista kehityshankkeista

– Suunnitelmallisen korjaustoiminnan kehittäminen digitaalisin välinein. Tutkimme mahdollisuuksia hyödyntää Taloyhtiön dronekuvausta korjausohjelman päivittämisessä.

– Taloyhtiön yhteisten tilojen hyödyntämiseen liittyvät digitaaliset ratkaisut. Palveluntarjoajilla on jo tänä päivänä paljon vaihtoehtoisia ratkaisua hoitaa esimerkiksi kerhotilan tai saunan varaukset, lämmitykset ja maksut netin kautta. Tällöin kertavuorojen käyttö helpottuu. Kerromme tästä mielellämme lisää.

– Palveluntarjoajien laadun varmistaminen. Selkeä toimialan haaste, jonka myös te hallitusten jäsenet olette usein tunnistaneet, on tiedon ja erilaisten työkuittausten liikkuminen eri osapuolten kesken. Pohdimme ja testailemme erilaisia kuittaustapoja, jolla tieto tilatun työn suorittamisesta liikkuisi tehokkaasti meille sekä toki hallitukselle ja asiaa koskevalle asukkaalle.

Olemme hankkineet myös GoPro Fusion kameran, jolla helposti saa kuvattua 360 asteen videota, Google Streetview tyyliin. Lainaamme kameraa veloituksetta kiinnostuneille hallitusten jäsenille, olettaen tavoitteena olevan kuvata taloyhtiöstä uudenlainen esittelyvideo. Oli käyttötarkoitus sitten asuntojen myynti tai tekninen esittely taloyhtiöstä tarjousta laskeville urakoitsijoille.

Ilmoita kiinnostuksesi minulle niin katsotaan, miten aiheiden kanssa edettäisiin! Eteneminen vaatii riittävästi kiinnostuneita.

Säästä halutessasi omatoimisuudella

Muistuttaisimme teitä keväällä julkaistusta palautteenne pohjalta kehitetystä ostolomakkeesta, jonka tarkoitus on tehdä hallituksen omatoimiostoista aina vaan helpompia ja näin mahdollistaa halutessa isännöinninkin kustannusten säästön. Lomakkeen linkin löydät hallituksen perjantaikirjeeltä. https://fi.surveymonkey.com/r/NKLFN5M

Smart isännöinti

Haluamme myös tuoda tiedoksenne sen, että tämän vuoden aikana olemme lanseeranneet perinteisen isännöintituotteemme rinnalle Smart isännöinnin. Sen yksi lähtökohta on pystyä vastaamaan tulevaisuuden (ja jo nykypäivän) etäläsnäolon haasteisiin ja mahdollisuuksiin.

Tuotteeseen voitte tutustua halutessanne täältä: www.skh.fi/smart/

SKH:n Tapa toimia

SKH tapa toimia on meille tärkeä asia ja perustuu pohjimmiltaan toimivaan ryhmätyöhön ja sen luomalle mahdollisuudelle tarjota teille aikaa, osaamista ja toimivaa isännöintiä. Myös tulevaisuudessa. Laajan kuvan SKH tavasta toimia saat alla olevasta linkistä sivuiltamme.

www.skh.fi/tapamme-toimia/

Tavoitteenamme on helpottaa hallitustyöskentelyä sekä edistää taloyhtiön avoimuutta. Teemme paljon töitä tavoitteidemme eteen. Rakennetaan innostava ilmapiiri taloyhtiöiden hallitustyöskentelyyn yhdessä!

Mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat muuten vain jutella tavoitteistamme tai niiden toteuttamisesta, niin olethan rohkeasti yhteydessä.

Ystävällisin terveisin
Juha Kulomäki
Toimitusjohtaja
SKH-Isännöinti Oy